Krijg een GRATIS website audit!
17 april 2015
Lancering nieuwe AMSTERDAM domeinnaam
28 mei 2015

Vijf tips voor de komende vakantie

[fusion_text]Bedrijven met een B2B-propositie zetten internet onvoldoende in als acquisitiemiddel. Dat is jammer, want wie het goed aanpakt kan, met een kleine investering, waardevolle leads uit internet halen. Hieronder vijf tips die meer denkwerk dan doewerk vragen, dus een prima klusje voor de komende vakantiemaanden.

Je moet specialiseren

Gelukkig zien steeds meer bedrijven de noodzaak van specialisatie in. Een moderne accountant werkt niet meer voor “alle MKB-bedrijven” maar legt zich toe op een specifieke branche; een moderne advocaat beperkt zich tot het vakgebied waar hij verstand van heeft en een één-en-twintigste-eeuwse aannemer  kiest voor projecten waar hij waarde toevoegt. Die specialisten gaan wèl gemak krijgen van de fijnmazige mogelijkheden van digitale media. Immers, u bent op zoek naar prospects met een specifieke vraag, en die doelgroep kan internet over het algemeen wel leveren.

Optimaliseer je site om de juiste prospects te vinden

De meeste (zakelijke) vragen starten tegenwoordig op internet. Een onderneming die op zoek is naar een nieuwe dienst start haar zoektocht in 90% van de gevallen op Google. Als dit zoekende bedrijf vervolgens op uw website terecht komt is de kans dat het bedrijf uw type dienst binnen twee jaar gaat afnemen al meer dan vijftig procent. De kans dat hij die dienst bij u gaat afnemen is aanmerkelijk kleiner, want uw concurrent is net zo makkelijk te vinden.

Zorg dat je weet welke prospects je site bezoeken

Het aantal bezoekers dat jouw website bezoekt is relevant, maar het aantal relevante bezoekers is belangrijker. Wie zijn statistieken goed analyseert ziet dat vaak meer dan 50% van al het bezoek komt van bronnen waar je zakelijk niets aan hebt. Voorzie je website van een goede analysetool die de bezoekdata verrijkt met contactpersonen.

Hou die prospect vast tot hij een aankoopbeslissing neemt

Het is zaak om die prospect  vast te houden en ervoor te zorgen dat, op het moment waarop hij “kooprijp” is, hij aan u denkt. Door goed te bedenken op welke momenten je in beeld bent en welke kanalen je daarvoor gebruikt zorg je ervoor “on top of mind” te blijven. Een pakkende, relevante, persoonlijke nieuwsbrief kan daar behulpzaam bij zijn.

Vergeet je bestaande klanten niet

Nieuwe klanten zijn leuk, maar bestaande klanten zijn leuker. Organiseer zo af en toe iets waarmee je je bestaande klanten bindt. Dat kan via een webinar, een meet-and-greet of gewoon door ze eens wat extra persoonlijke aandacht te geven. Je kunt altijd een leuk on- of offline-evenement organiseren, maar zorg er dan wel voor dat er iets relevants te leren valt voor de deelnemers.[/fusion_text]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *