Maak je bedrijf meer waard!
20 juli 2015
Veel meer dan marketing!
26 augustus 2015

Alles wat je altijd al wilde weten over bloggen (maar niet durfde te vragen)

Bloggen is de levertraan van de 21e eeuw. Je weet dat het goed voor je is, maar je moet door een weerstand heen om er aan te beginnen. Toch is een blog de beste manier om de aandacht te trekken van de juiste doelgroep. Ter inspiratie bij deze zeven argumenten om de pen weer eens op te pakken.

Zoekmachine marketing

Een regelmatig bijgewerkte, keyword-geoptimaliseerde, thematisch relevante blog zal zorgen voor een beter rendement op Google. Hiervoor zijn een aantal redenen:
– Blogs zijn vooral op tekst gebaseerd.
– Blogs bevatten zoekmachine vriendelijke HTML-code.
– Blogs worden sneller door een google spider gevonden.
– Bloggers zijn natuurlijke verbinding bouwers.
Het steeds veranderende algoritme van google zorgt ervoor dat bloggen een cruciaal deel van uw online marketing is.

Directe communicatie

Blogs zorgen ervoor dat bedrijven de media kunnen omzeilen en direct hun klanten, prospects en de industrie collega’s kunnen bereiken
3. Brand bouwen
Blogs verbinden lezers uw merk op een ¬¬persoonlijke manier
Volgens Steve Yoder, auteur van “Get Slightly Famous,” bloggen zorgt ervoor dat:
– U u onderscheid van de concurrentie;
– Plaats uw gericht bericht in de harten en geesten van uw doelgroep;
– Lever uw boodschap duidelijk en snel;
– Raak een emotionele snaar;
– Creeër een sterke klantenbinding.
Er is een grote verschuiving van het bouwen van merken door het gebruik van radio en televisie naar één die zich richt op het vertellen van het verhaal van het merk in een unieke persoonlijke manier. Het is een verschuiving van “push” naar “pull” die vaak wordt aangeduid als “inbound marketing.”
Door het delen van uw expertise, inzichten en ideeën, kunnen blogs u onderscheiden van de concurrentie en het bouwen van een betere reputatie.

Media en PR

Blogs kunnen helpen het krijgen van media-aandacht, dit betekend dat de media u belt voor expertise en niet uw concurrentie.

Gebruik maken van de niches

Blogs kunnen gebruikt worden om de niche markt te penetreren. U kunt ze gebruiken om een specifiek onderwerp neer te zetten die relevant is voor uw industrie.

Lead generatie

In combinatie met een effectieve call-to-action buttons kunnen blogs uw bedrijf helpen met het genereren van leads.
Een manier om call-to-action buttons op te nemen is door te linken naar de verschillende onderdelen van uw website binnen de blogpost. Dit kan leiden tot meer tijd die besteed wordt op de site en verhoogt de kans dat er een actie ondernomen wordt.

Promoot interne communicatie

Blogs zijn niet beperkt tot de externe marketing communicatie; ze kunnen ook gebruikt worden als “social intranet.”
Blogs maken het gemakkelijk om gesprekken tussen medewerkers te starten en feedback te krijgen over zaken die van belang zijn voor het bedrijf. Het helpt de organisatiestructuur plat te maken en geeft iedereen een stem.

Waarover moet ik bloggen?

Een vraag die bijna altijd ontstaat wanneer het gaat om het gebruik van blogs is, “Waar moet ik over schrijven?” Het is een eerlijke vraag. Hieronder nog 10 ideeën die kunnen helpen een blog te schrijven:

  • Wat weet u?
  • Wat vind u interessant en waar u bent gepassioneerd over?
  • Trends in de sector
  • Testimonials
  • Interviews met interessante branchegenoten
  • Industrie onderzoeksgegevens
  • Producten en diensten
  • Lijstjes (zoals deze 🙂 )
  • Product reviews
  • Links naar andere artikelen en berichten (content curation).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *