Kilimanjaro 2016 | High Attention naar de top
12 februari 2016
Nieuwsbrieven, hoe maak je ze waardevol?
29 februari 2016

If you can’t beat them, join us!

Cateraars en evenementenlocaties hebben een gezamenlijk probleem:

Hoe zorg ik ervoor dat ik mij onderscheid van de anderen en hoe breng ik mijn bedrijf en dat onderscheidend vermogen goed onder de aandacht? Een gerecht bij jouw bedrijf is natuurlijk altijd beter dan hetzelfde gerecht bij een ander, het eigen amusement is van een hoger niveau en de prijs-kwaliteitverhouding natuurlijk optimaal. Maar: Hoe vertel ik dat nou aan mijn potentiële klant?
Diverse verzamelsites bieden evenementenlocaties en cateraars de mogelijkheid zich te presenteren. In de begintijd van internet was dit een interessante optie. Nu is het niet meer genoeg. Het wordt steeds belangrijker om je aanbieding goed te positioneren en door te linken naar een goed opgebouwde website met een prettige navigatie.

Uit ervaring weten we dat je regelmatig je product moet vernieuwen om onder de aandacht van het publiek te blijven. Ook de manier waarop je dit het beste kunt communiceren, verandert van jaar tot jaar. Een goed advies is om daar regelmatig naar te kijken en vooral ook om te meten hoe je in de media en op internet presteert.

Vijftig procent van alle bezoekers van jouw website is van plan het komende jaar ergens iets organiseren. Belangrijk is dus ervoor te zorgen dat dit dan bij of met jou is!

Wie de websites van cateraars en evenementenlocaties bekijkt ziet dat er ruimte voor  verbetering is. Zo zijn er meerdere tools waarmee je de aandacht (marketingwaarde) van jouw presentatie kunt meten. De meest bekende is Google Analytics, maar er zijn ook andere tools die nog fijnmaziger de bezoekers kunnen identificeren. Daarnaast zijn er allerlei oplossingen die hoogwaardig kunnen communiceren met bezoekers van jouw site, en daarmee de aandacht vasthouden of je zelfs direct een passend aanbod doen. Welke dat zijn en hoe dat werkt is voor iedere professional in deze branche zeker het onderzoeken waard!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *